FANDOM

הכרונולוגיה של סרטי פיקסאר באג לייף >>
308px-Toy Story title card
מידע קולנועי
הופק על ידיבוני ארנולד
ראלף גוגנהיים
אד קטמול (בפועל)
סטיב ג'ובס (בפועל)
בוים על ידיג'ון לסטר
רעיון מאתג'ון לסטר
פיט דוקטר
אנדרו סטנטון
ג'ו רנפט
נכתב על ידיג'וס וידון
אנדרו סטנטון
ג'ואל כהן
אלק סוקולו
נערך על ידירוברט גורדון
לי אנקריץ'
מוזיקה מאתרנדי ניומן
דירוג MPAAG
תאריך שחרור22 בנובמבר 1995
זמן הקרנה81 דקות
תקציב30,000,000 דולר
הכנסות361,958,763 דולר
קרדיטים מלאים טריוויה
שחרורים ביתיים פרסים
פסקול דמויות
מרצ'נדייז מקומות
"ההרפתקאה מתחילה... כשהצעצועים קמים לתחייה!"
—כותרת שיווקית

צעצוע של סיפור (באנגלית: Toy Story) הוא הסרט באורך מלא הראשון של פיקסאר, שהופק על ידי אולפני האנימציה של פיקסאר ושווק על ידי חברת וולט דיסני בארצות הברית ב-22 בנובמבר 1995. הסרט נכתב על ידי ג'ון לסטר, פיט דוקטר, ג'וס וידון, אנדרו סטנטון, ג'ואל כהן ואלק סוקולו, ובוים על ידי לסטר. פסקול הסרט הולחן על ידי רנדי ניומן. צעצוע של סיפור גם היה הסרט הראשון שהופק כולו בטכנולוגיית מחשב.

הסרט הצליח כל כך שבעקבותו הופק סרט המשך, צעצוע של סיפור 2. אחד-עשר שנים לאחר מכן, סרט נוסף, צעצוע של סיפור 3, שוחרר גם כן. שני סרטי ההמשך היו שוברי-קופות, וזכו לביקורות משבחות בדומה לסרט הראשון. לפני שחרור הסרט השלישי, שני הסרטים הראשונים בסדרה שוחררו מחדש בהפקת תלת-מימד דיגיטלית על ידי חברת דיסני ב-2 באוקטובר 2009.

תקציר עריכה

לצעצוע בשם וודי יש הכל. הוא המנהיג של צעצועי החדר של אנדי, יש לו את אהבתה של בו פיפ היפהפיה, הוא הצעצוע האהוב על אנדי. אבל כשיום הולדתו של אנדי מגיע, צעצוע חדש מגיע איתו. באז שנות-אור, צעצוע שמאמין שהוא באמת סייר בחלל, כובש מיד את לבבות הצעצועים והילד, ולוקח את מקומו של וודי. אך כאשר וודי מואשם בהפלתו של באז מהחלון, הוא חייב לצאת אל העולם כדי למצוא את באז, והוא יגלה שזה בכלל לא קל...

צוות מדבבים עריכה

תפקיד מדבב באנגלית מדבב בעברית
וודי טום הנקס דרור קרן
באז שנות-אור טים אלן אלון נוימן
מר ראש תפוד דון ריקלס שמעון כהן
סלינקי דוג ג'ים וארני יהודה אפרוני
רקס וואלס שון ליאור זוהר זרחין
האם ג'ון רצברגר אבי אוריה
בו פיפ אנני פוטס שרון אלימלך
אנדי דיוויס ג'ון מוריס גיל סגל
סיד פיליפס אריק ואן-דטן יובל סגל
הסמל אר לי ארמי אורי הוכמן
האנה פיליפס שרה פרימן חני מילר
אמא של אנדי לורי מטקלף רמה מסינגר
לני ג'ו רנפט
חייזרים ג'ף פידגן

הפקה עריכה

Toy Story-original logo

לוגו הסרט המקורי.

צעצוע של סיפור החל בתור הרחבה לסרט הקצר צעצוע פח שמציג את הגיבור פחי, צעצוע מכני של מתופף קטן שמנסה למצוא את דרכו החוצה מחדרו של תינוק מאיים. בעלילה המקורית של הסרט, פחי אמור היה להיות גיבור הסרט ולהתקוטט עם בובת פיתום. לבסוף, הוחלט שפחי הוא דומם מדי לאווירת הסרט, והוא הוחלף ב"צעצוע חלל", שנקרא בתחילה "לארי החללי", אך עד מהרה שמו הוחלף ל"באז שנות אור". דמותו של וודי נהפכה עצבנית יותר בהדרגה במהלך ההפקה, בעצתו של ג'פרי כצנברג. לאחר שהצעה זו זכתה לתגובות שליליות, וודי חזר לאופיו המקורי והטוב, אך עם הרבה יותר גאווה.

קבלה עריכה

ביקורות עריכה

מאז שחרורו בשנת 1995, זכה צעצוע של סיפור בשבחים רבים מכל רחבי העולם. הסרט קיבל דירוג של 9 מתוך 10 באתר Rotten Tomatoes, ובדירוג של 92 מתוך 100 באתר Metacritic. עיתון ה"טיים" העניק לו את התואר 'הסרט השמיני הטוב ביותר של שנת 1995'. בשנת 2003 האתר "Online Film Critics Society" העניק לסרט את התואר 'הסרט המצויר הטוב ביותר בכל הזמנים'.

לאחרונה, הבמאי המפורסם טרי גיליאם שיבח את הסרט ואמר עליו "זו עבודה גאונית. הוא גורם לאנשים להבין מהי המהות האמיתית של צעצועים. הם נאמנים למי שהם באמת, וזה פשוט מבריק. יש שם קטע שאני תמיד אזכור, בו באז שנות-אור מגלה שהוא צעצוע. הוא יושב ליד הגדר על גרם המדרגות הזה, והמצלמה זזה אחורה ומראה כמה הוא קטן באמת. שתי שניות לפני זה הוא היה איש חלל עם אגו עצום... וזה מדהים. זה אחד מעשרת הסרטים האהובים עליי".

הכנסות עריכה

צעצוע של סיפור היה הסרט המכניס ביותר של שנת 1995. הוא הביס את הלהיטים באטמן לנצח ואפולו 13. הוא הוקרן לראשונה ביום שלפני חג ההודיה והכניס כמעט עשרה מיליון דולרים ביומיים הראשונים להקרנתו, ועוד 29 מיליון דולרים בסוף השבוע הראשון להקרנתו. הוא היה הסרט המכניס ביותר במשך שלושה שבועות, וחזר לפסגה בסוף השבוע האחרון של דצמבר. במהלך ההקרנות הקולנעיות שלו, הסרט גרף סכום של 191.8 מיליון דולרים בארצות הברית לבדה, וסכום של 362 מיליון דולרים בעולם כולו. בזמנו, הוא היה הסרט המצויר השלישי הנצפה ביותר, אחרי מלך האריות ואלאדין.

גלריה עריכה

פוסטרים אמריקאיים עריכה

טריילרים עריכה

Toy Story - Official Trailer 1 199501:34

Toy Story - Official Trailer 1 1995

הטריילר הראשוני לסרט

סרטי המשך וסדרות בת עריכה

סרטי פיקסאר
צעצוע של סיפור  • באג לייף  • צעצוע של סיפור 2  • מפלצות בע"מ  • מוצאים את נמו  • משפחת סופר על  • מכוניות  • רטטוי  • וול-E  • למעלה  • צעצוע של סיפור 3  • מכוניות 2  • אמיצה  • בית ספר למפלצות

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית